Technische richtlijnen

Controleert u voor uiteindelijke montage of de spoorverbreder goed aansluit op de naaf als op de velg. Mocht dit niet het geval zijn dan adviseren wij u in onze catalogus na te gaan of er nog andere mogelijkheden zijn. Mochten er nog altijd problemen zijn belt u ons dan voor extra informatie. I.v.m de sterkte is het niet verstandig om de spoorverbreder zelf aan te passen.

Bij iedere bestelling is het van belang dat u aangeeft welke type bouten conisch of bolconisch op de auto zitten. Let ook op de dikte van de draad 12mm of 14mm. Daarnaast is ook het merk van de velg en auto van belang.

Bij montage van systeem 2 en 5 is het belangrijk dat de bout minimaal 1 cm ingedraaid kan worden.Voor systeem geldt een minimale diepte van 1,5cm. Dit is in de regel het geval bij de door ons meegeleverde bouten. Deze bevestigingsmaterialen behoren ook bij de tüv goedkeuring. Uitsluitend door ons geleverd bevestigingsmateriaal gebruiken!

Kegelbund  =  conisch

Kugelbund  =  bol

Schaftlänge = draadlengte

Alle spoorverbreders in deze webshop zijn tüv goedgekeurd. Controleer of de gegevens van uw auto overeenkomen met de gegevens die vermeld staan bij de set.

U dient  te weten welke ET (Einpress Tiefe) uw velg heeft die u met de spoorverbreder wilt monteren. Mocht u auto niet vermeld staan, dan kunnen wij u binnen 3-6 weken passende spoorverbreders leveren.

LET OP!
Bij montage van Systeem 2 mag de naaf van de auto nooit langer zijn dan het systeem breed is.
Wilt u systeem 2 monteren in een breedte van 10 mm en is de naaf van uw auto 12 mm lang is de kans zeer groot dat de naafcentreerrand van het systeem afbreekt. In dat geval adviseren wij u systeem 2 in 15 mm te nemen.

Let op. Spacers zijn geschikt voor straatdoeleinden.
De spacers zijn TÜV gekeurd.
Spacers zijn niet geschikt voor de racerij.

!